Joan Morey, ‘POSTMORTEM. Projet en sept tableaux’ (2006–2007). Courtesy of the artist. Documentation photography: Noemi Jariod.
Since the late 1990s, Joan Morey (Mallorca, 1972) has produced an expansive body of live events, videos, installations, sound and graphic works, exploring the intersection of theatre, cinema, philosophy, sexuality and subjectivity. Most recently, in 2017 Morey was awarded the Ciutat de Barcelona Award for Visual Arts given by Barcelona City Council in recognition of excellence in creativity, research and artistic production.
COLLAPSE encompasses three parts. The first, opening on September 19 at 7pm, will be presented over two floors of the Contemporary Art Centre of Barcelona - Fabra i Coats. ‘Desiring machine, working machine’ is a survey of ten major projects from the last fifteen years of the artist’s work and it will be on view until January 13, 2019.
The second part will open on November 22 at 7:30pm at the Centre d’Art Tecla Sala, L’Hospitalet de Llobregat (also on view until January 13, 2019) and is the definitive version of the touring exhibition Social Body, the winning project of the third edition of the Video Production Prize launched by the Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya, Arts Santa Mònica and LOOP Barcelona.
Titled Schizophrenic machine, the third comprises a major new performance event which will take place on January 10, 2019, at an especially resonant – yet, for the moment, deliberately undisclosed – location in Barcelona, where live action will be integrated within the longer narrative of the site’s physical and discursive past.
Share: #JoanMoreyColapso
Joan Morey, ‘IL LINGUAGGIO DEL CORPO’ (2015). Courtesy of the artist.
PERFORMANCE PROGRAMME
27 September 2018, 7pm
‘POSTMORTEM. Pour en finir avec le jugement de Dieu’ [POSTMORTEM. To have done with the judgment of God], 2006–2007
Interpreted by Sònia Gómez.
11 October 2018, 7pm
‘LLETANÍA APÒRIMA’ [APORIC LITANY], 2009
Interpreted by Jordi Vall-lamora.
25 October 2018, 7pm
‘GRITOS Y SUSURROS. Conflicte dramàtic cinquè (amb l’obra d’art)’ [CRIES & WHISPERS. Fifth Dramatic Conflict (with the Work of Art)], 2009
Interpreted by Carme Callol and Tatin Revenga.
15 November 2018, 7pm
‘BAREBACK. Fenomenología de la comunión’ [BAREBACK. Phenomenology of Communion], 2010
Interpreted by Manuel Segade.
29 November 2018, 5pm
‘IL LINGUAGGIO DEL CORPO. Prólogo’ [IL LINGUAGGIO DEL CORPONGUAGE. Prologue], 2015–2016
Interpreted by Catalina Carrasco and Gaspar Morey.
13 December 2018, 7pm
‘TOUR DE FORCE. El cos utòpic’ [TOUR DE FORCE. The Utopian Body], 2017
Interpreted by Eduard Escoffet.
Centre d’Art Contemporani de Barcelona - Fabra i Coats
c/ Sant Adrià, 20
08030 Barcelona
centredart.bcn.cat
Joan Morey, ‘COS SOCIAL. Lliçó d'anatomia’ (2017). Cortesía del artista. Foto documentación: Noemi Jariod.
[ES]
Desde finales de la década de 1990, Joan Morey (Mallorca, 1972) ha producido un amplio número de eventos en vivo, videos, instalaciones, sonido y obra gráfica, explorando la intersección del teatro, el cine, la filosofía, la sexualidad y la subjetividad. En 2017 Morey fue galardonado con el Premi Ciutat de Barcelona de Artes Visuales otorgado por el Ayuntamiento de Barcelona en reconocimiento a la excelencia en creatividad, investigación y producción artística.
COLAPSO consta de tres partes. La primera se presenta en dos plantas del Centro de Arte Contemporáneo de Barcelona - Fabra i Coats: Máquina deseante, máquina de trabajo revisa diez proyectos del artista realizados en los últimos quince años.
La segunda parte de COLAPSO inaugurará el 22 de noviembre a las 19:30h en el Centre d'Art Tecla Sala, en L'Hospitalet de Llobregat, y podrá visitarse entre el 23 de noviembre de 2018 y el 13 de enero de 2019. Esta consiste en una presentación en evolución de la videoperformance COS SOCIAL. Lección de anatomía, que en 2017 contó para su producción con el Premio de Videocreación de la Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya, Arts Santa Mònica, el Departamento de Cultura de la Generalitat de Catalunya y LOOP Barcelona.
La tercera parte, que lleva por título Máquina esquizofrénica, consiste en una performance inédita que tendrá lugar el 10 de enero de 2019 en una localización de Barcelona muy relevante pero que, por el momento, se mantiene deliberadamente en secreto. La acción en vivo se integrará en la narrativa, más extensa, del pasado físico y discursivo de dicho espacio.
Comparte: #JoanMoreyColapso
Joan Morey, ‘TOUR DE FORCE’ (2017). Cortesía del artista. Foto documentación: Noemi Jariod.
PROGRAMA DE PERFORMANCE
27 septiembre 2018, 19 h
‘POSTMORTEM. Pour en finir avec le jugement de Dieu’, 2006–2007
Intérprete: Sònia Gómez.
11 octubre 2018, 19 h
‘LLETANÍA APÒRIMA’, 2009
Intérprete: Jordi Vall-lamora.
25 octubre 2018, 19 h
‘GRITOS Y SUSURROS. Conflicte dramàtic cinquè (amb l’obra d’art)’, 2009
Intérpretes: Carme Callol y Tatin Revenga.
15 noviembre 2018, 19 h
‘BAREBACK. Fenomenología de la comunión’, 2010
Intérprete: Manuel Segade.
29 noviembre 2018, 17 h
‘IL LINGUAGGIO DEL CORPO. Prólogo’, 2015–2016
Intérpretes: Catalina Carrasco y Gaspar Morey.
13 diciembre 2018, 19 h
‘TOUR DE FORCE. El cos utòpic’, 2017
Intérprete: Eduard Escoffet.
Centre d’Art Contemporani de Barcelona - Fabra i Coats
c/ Sant Adrià, 20
08030 Barcelona
centredart.bcn.cat
RELATED CONTENT: